top of page
סביבת הידע לעסקים קטנים
Menu

לפניך מספר שאלות בחירה לבחינה עצמית של הפרק "מנהלים עסק":

 

1. בעת שאבצע תעדוף משימות, המשימות הקריטיות ובעלות החשיבות המרבית לתפקוד העסק שלי, יופיעו במטריצת "דחוף חשוב" תחת:

א. פעילות לא חשובה ולא דחופה

ב. פעילות חשובה אך לא דחופה 

ג. פעילות חשובה ודחופה

ד. פעילות לא חשובה ודחופה 

2. השלב הראשון בתהליך קבלת ההחלטות הינו 'העלאת אפשרויות פעולה'. על מה חשוב שנקפיד בשלב זה?

א. נכתוב את הפעולות להן קיימת ההיתכנות הטובה ביותר ליישום

ב. נכתוב את כלל האפשרויות שעולות לראשנו, ללא סינון

ג. נכתוב את ההחלטות שבעבר לא הצלחנו ליישם

3. איזה סדר פעולות יסייע לנו לקבל החלטה בעת מצב לא שגרתי?

א. מנוחה, הארה, פעולה

ב. תגובה, עצירה, חישוב מסלול מחדש 

ג. פעולה, תובנה, תגובה

ד. רגיעה, חשיבה מחודשת, עצירה

4. קיימים כמה סגנונות להתמודדות עם מחלוקות בניהול העסק. סגנון ההתמודדות ששם דגש על מציאת פתרון העונה בצורה חלקית על עמדותיו של כל צד הוא:

א. פשרה

ב. ויתור

ג. תחרות

ד. הימנעות

5. כמנהלי עסק, פיתוח מיומנויות העובדים ייעשה ע"י פיתוח שני ערוצים עיקריים:

א. חברתי ומקצועי

ב. אישי וניהולי

ג. אישי ומקצועי

ד. אישי וחברתי

6. אחת הדרכים לייצר קשר אפקטיבי עם ספק היא לעורר אצלו חיבור לעשייה שלנו. באילו אמצעים ניתן לעשות זאת?

א. נערוך היכרות אישית עם הספק

ב. נספר על הרעיון המרכזי של העסק- איך הוא נולד?

ג. נשתף אותו בעשייה היומיומית

ד. כל התשובות נכונות 

אז מה למדנו?

גלו לי את התשובות

מסך ראשי ⬅ מנהלים עסק ⬅

1. ג.  |  2. ב.  |  3. ג.  |  4. א.  |  5. ג. | 6. ד.

?אז מה למדנו

ניהול עובדים

מסך ראשי ⬅ מנהלים עסק ⬅

לחלק הבא:

ניהול עובדים

ניהול עצמי

מסך ראשי ⬅ מנהלים עסק ⬅

לחלק הבא:

אתם כאן כי יש לכם עסק.


עסק שכנראה התחיל מיכולת שהייתם מאד טובים בה, מכישרון בולט שייחד אתכם או תחביב אהוב שהשקעתם בו הרבה זמן, פיתחתם ושיפרתם אותו, עם הזמן גם התחלתם להציע אותו לבני משפחה, לחברים וגם לחברים שלהם.
לאט לאט התמקצעתם, הביקוש עלה, והחלטתם להפוך אותו לעסק ואתכם, למנהלים.

לצד הפרפרים בבטן, ההתרגשות והציפייה מהצעד הכל כך משמעותי הזה, עם פתיחת העסק אנו נדרשים להפגין ידע ומיומנויות שלא נדרשנו אליהם בעבר. ליצור קשרים עם ספקים, עם קולגות, לעבוד באופן מסודר ומאורגן, לנהל כסף, אנשים, לנהל את עצמנו, לקבל החלטות משמעותיות ועוד ועוד ועוד...

אך תוך כדי העשייה והמשימות השוטפות, חשוב לעיתים לשים את עצמנו במרכז ולשאול - מהן המיומנויות החזקות שלנו? ואילו דווקא מאתגרות אותנו בניהול העסק? במה אנו יכולים להשתפר ולחזק בעצמנו כדי לקדם את העסק שלנו?

נכון, לא לימדו אותנו לנהל והרבה מהפעולות שלנו, בעיקר בהתחלה, נעשות על פי "תחושת בטן".
אך אנחנו כאן כדי להגיד- ניהול הוא שריר. עם למידה, התמקצעות ושינוי שגרות ביומיום, ניתן לרכוש, לשפר ולחזק מיומנויות ניהוליות שיכולות להיות משמעותיות מאד לתפקוד תקין של העסק שלנו.

בפרק 'מנהלים עסק' נכיר מגוון כלים לחיזוק אותן מיומנויות. ניהול זמן, ניהול משימות, ניהול אנשים, קבלת החלטות, עבודה מול ספקים ולקוחות ואפילו כלים לפיתוח עצמי והתמקצעות. כלל המיומנויות האלו באות לידי ביטוי בעבודת היומיום שלנו. בידנו הכוח להעלות אותן רמה, לשפר אותן ולחזקן, כך שנייצר סביבת עבודה טובה יותר לנו ולסובבים אותנו ונקדם את העסק שלנו למקום טוב יותר.

בואו נתחיל!

ניהול עצמי

פתיחה

מסך ראשי ⬅ מנהלים עסק ⬅

לחלק הבא:

ידע מקצועי אשר פותח ביוזמת הבית לסולידריות חברתית במיוחד עבור חברי קהילת העסקים שלנו, בשיתוף עם מומחי תוכן מהמובילים בתחום ניהול העסקים. "מנהלים עסק" הוא כלי אחד מתוך חמישה כלים בסביבת הידע המקצועית שלנו לעסקים קטנים - WeLeaRn.

מסך ראשי ⬅ מנהלים עסק

bottom of page