top of page

5 | שלב כתיבת התוכנית

מסך ראשישיווקאסטרטגיה שיווקית ⬅ 5 | שלב כתיבת התוכנית


גיבוש וניהול מדדים עסקיים ותוצאות

 

שלב רביעי: כתיבת תוכנית שיווק.

האם אנחנו מצליחים להשיג את המטרות שלנו?

בשלב זה נבנה את תוכנית השיווק שלנו המבוססת על השלבים שביצענו עד כה:

  • דיוק קהל היעד

  • סקירת המתחרים

  • בחירת ערוצי שיווק

  • בחירת אופן המיתוג של העסק

  • קביעת יעדים ומדדי הצלחה

  • הגדרת תקציב

תוכנית השיווק הנה מסמך בו נפרט את פעולות השיווק אותן אנו מתכננים.

מסמך זה ינחה אותנו בצעדים שעלינו לעשות כדי להגשים את האסטרטגיה והיעדים שהגדרנו.


עבור כל פעולה שיווקית אותה נתכנן, נפרט את מרכיביה:

  • תאריך הפצה – מועד שנקבע לביצוע פעולה

  • יעד – היעד אותו נרצה להשיג בהתאם ליעדים שהגדרנו בשלב הקודם

  • הפעולה השיווקית – הפעולה אותה נבחר לבצע בהתאם ליעד

  • ערוץ השיווק – באיזה ערוץ שיווק תיעשה הפעולה

  • סוג התוכן – קמפיין, פוסט, בלוג, סטורי, סרטון, שלט, פליירים, מגנטים

  • תקציב – עלות הפעולה הספציפית

  • מדדי ההצלחה KPIs (Key Performance Indicators) באמצעותם נעריך האם הפעולה השיגה את מטרותיה

מדדי הצלחה (KPI's)

תקציב

סוג התוכן

ערוץ השיווק

פעולה שיווקית

יעד

תאריך הפצה

ביצוע 15 מכירות שיגיעו באמצעות יוזרים באינסטגרם

3,500 ₪

3 סרטונים

אינסטגרם

קמפיין שיווק המלווה בסרטונים קטנים המציגים טיפים

עליית המכירות בקרב קהל יעד בגילאי 20-40

20.5.22

לאחר הגדרת תוכנית השיווק נתחיל לשווק! אך לצד זאת, כבעלי עסק חשוב שנעקוב ונהיה מודעים לנתונים הרבים הזמינים לנו באמצעים הדיגיטליים השונים.


ואיך נדע אם כל הפעולות מקדמות אותנו? שאלות כמו האם ההשקעה הכספית משתלמת ביחס להכנסות? האם התזמון בו עלה הקמפיין הוא נכון? האם הפייסבוק משתלם יותר מהאינסטגרם? צריכות להעסיק אותנו באופן שוטף וכבעלי עסק חשוב שנכיר את הנתונים והמספרים העומדים לרשותנו.

לחצו כאן למעבר לנושא מדידת אפקטיביות השיווק, שם נלמד בדיוק על כך.





23 צפיות0 תגובות

Comments


Menu
bottom of page