top of page

3 | שלב התכנון

מסך ראשישיווקאסטרטגיה שיווקית ⬅ 3 | שלב התכנון


ניהול תהליך השיווק והטמעתו

 

שלב שלישי: תכנון תהליך השיווק.


בשלב זה נתמקד בהגדרת יעדים ובתקציב, ונשאל את השאלות הבאות:

  • יעדים מדידים- כמה לקוחות אני רוצה שיגיעו אלי דרך כל ערוץ שיווקי? בכמה אני רוצה להגדיל את ההכנסות שלי כתוצאה ממהלכי השיווק? לאיזה רווח אני שואף להגיע כתוצאה ממהלכי השיווק? האם יש מוצר חדש שאני רוצה לשווק?

  • תקציב- כמה כסף אשקיע בשיווק בשנה הקרובה ובכל חודש?

כיצד אחלק את התקציב בין ערוצי השיווק השונים, המיתוג, המוצרים והקמפיינים השיווקיים?

מטרת שלב התכנון היא חיבור המסקנות מהשלבים הקודמים להגדרת מהלכי שיווק באמצעות יעדים ברורים ומדידים שילוו את העסק לאורך זמן ותכנון תקציב ידוע מראש המתכנס ליכולות העסק.


הגדרת יעדי שיווק

בשלב זה לאחר שמיקדנו אסטרטגיה לפיה נרצה לפעול (קהל יעד, ערוצי שיווק ומיתוג), נגדיר יעדים לשיווק העסק שלנו.

את היעדים אותם נגדיר חשוב שננסח באופן ברור ומדיד, כזה שיאפשר לנו לבחון את הצלחתם בהמשך.

הצבת יעדים מקדמת אותנו להצלחה ומונעת מצב בו אנו "מתגלגלים" ופועלים ללא תוכנית או מטרות ברורות לעסק שלנו.

יעדים יכולים להיות משני סוגים: יעדים כמותיים ויעדים איכותניים:

- יעדים כמותיים הם יעדים כמו: משך זמן אספקה, הכנסות, רווחיות ועוד.

- יעדים איכותניים הם: מידת שביעות רצון, טיב המוצר, פיתוח חדשני ועוד.


היעדים השיווקיים יכולים להתייחס לתחומים שונים וביניהם: מספר מכירות, הגעה לקהל יעד חדש, קיצור תהליך המכירה, הגדלת הרווחיות, הרחבת הפעילות בערוץ שיווק מסוים ועוד.


איך נדע שעמדנו ביעדים?

הגדרת יעד מחייבת אותנו לקבוע עבורו מדד להצלחה. מדדים אלה נקראים גם

KPI's (Key Performance Indicators) אלה מדדים כמותיים שבמידה ונעמוד בהם נדע האם הצלחנו לעמוד ביעד

אותו הגדרנו.


לדוגמא: נניח והגדרנו יעד לפיו אנו מעוניינים להגיע לקהל יעד נוסף באמצעות פעילות בערוץ שיווק חדש. לצד היעד, נגדיר KPI של 150 עוקבים חדשים בחודש. מדד זה יאפשר לנו להבין האם הצלחנו לממש את היעד או שאנו נדרשים לשנות דבר מה בתהליך השיווק שלנו.


חשוב לזכור, את הKPI נגדיר באופן שיתאפשר לנו למדוד אותו באמצעות כלי מדידה שונים שיש ברשותנו.


תקציב השיווק

כעת, לאחר הגדרת היעדים חשוב שנתכנן את התקציב אותו אנו מוכנים להקצות לפעילויות השיווק של העסק שלנו.

חישוב התקציב ייגזר כמובן מהתקציב הכולל של העסק ויותאם ליכולותיו.

בכדי להגדיר תקציב עקרוני לשיווק נבחר באחת משתי הגישות:

  1. גישת המצוי- גישה שמרנית יותר. לפיה התקציב נקבע לפי אחוז שנבחר מתוך המכירות וההכנסות או מתוך הרווחיות הידועים לנו נכון לזמן קביעת התקציב.

  2. גישת הצפוי- התקציב נקבע לפי אחוז שנבחר מתוך הצפי של המכירות, הכנסות או מתוך צפי הרווחיות.

חשוב שהתקציב יהיה ריאלי ואפקטיבי – גם אם מדובר בתקציב מצומצם לא נוותר עליו כלל ונשתמש בו בתבונה על סמך הנתונים שאספנו עד כה כגון היכרות עם השוק, עם קהל היעד, ערוצי השיווק אותם בחרנו והיעדים השיווקיים שלנו.





27 צפיות0 תגובות

Commentaires


Menu
bottom of page