top of page

2 | שלב המיקוד

מסך ראשישיווקאסטרטגיה שיווקית ⬅ 2 | שלב המיקוד


פיתוח אסטרטגיה שיווקית שתשיג ייתרון תחרותי

 

שלב שני: מיקוד - יצירת בידול להשגת יתרון תחרותי.


בשלב זה נמקד את קהל היעד, ערוצי השיווק והמיתוג ובמהלכו נשאל את השאלות הבאות:

  • קהל היעד - מיהו קהל היעד העיקרי שעבורו אנו מכוונים את המוצר או השירות? ומי קהל היעד המשני - אותו קהל שיכול להתעניין במוצר או בשירות שלנו אך בצורה פחות עקבית מקהל היעד העיקרי? מיהם הקהלים הפוטנציאלים העתידיים?

באילו מוצרים/שירותים כל קהל משתמש היום? במה השתמש בעבר? ומה המוצר/ השירות שלי מחדש לו?

  • ערוצי שיווק - אילו ערוצים הכי מתאימים לקהל היעד, למוצר ולמשאבי העסק? היכן אני מתכוון לפרסם? מה המטרות שלי בכל ערוץ שיווק?

  • מיתוג - איך אני רוצה שהעסק שלי יראה? מה אני רוצה שהעסק שלי ישדר?


מטרת שלב המיקוד היא העמקה מקסימלית בשלושה מרכיבים משמעותיים בשיווק, וגילוי הפוטנציאל השיווקי הקיים בכל אחד מהם: קהל יעד, ערוצי שיווק ומיתוג.

  • קהל היעד- לאחר שלמדנו על הקהל שלנו, נתמקד במספר מצומצם של קהלי היעד הרלוונטיים ביותר לעסק שלנו, כאלה שיכולים להפיק מהמוצר או השירות שלנו את המירב. ננסח מה הם המאפיינים הספציפיים של קהלי היעד: גיל, מגדר, מצב סוציו-אקונומי, אזור גיאוגרפי, היכן הוא נמצא (פיזית/ דיגטלית). נעמיק בשאלה על איזה צורך המוצר/השירות שלנו נותן מענה עבור כל אחד מקהלי היעד.

התמקדות בקהל היעד תעזור לנו למקד את המסרים הנכונים עבורם במסגרת מאמצי השיווק. גיל קהל היעד למשל הינו מאפיין קריטי לקמפיין - אם אנחנו מוכרים מוצר לילדים, עלינו לקחת בחשבון שהוריהם הם מקבלי ההחלטה ברכישה, ולכן הקמפיין שלנו צריך להתחשב בילדים, אך גם בהוריהם. גם מאפיינים ייחודיים הם חשובים, למשל עסק של סטודיו לבגדי נשים ימתג את עצמו אחרת מסטודיו לשמלות כלה, שלהן צרכים ורצונות אחרים.

  • ערוצי השיווק לאחר שנבין את "התנהגות" הלקוחות והרגלי הרכישה שלהם, נחליט מהם ערוצי השיווק האפקטיביים ביותר עבורנו. למשל, אם הלקוחות שלנו משתמשים באינסטגרם ובפייסבוק על בסיס יום יומי, כדאי שאת מירב מאמצי השיווק שלנו נשקיע בפלטפורמות אלה.

לקריאה נוספת על ערוצי השיווק ומאפייניהם

  • מיתוג - מיתוג הוא הנראות של העסק שלנו. הוא יבוא לידיי ביטוי בשם, לוגו, צבעים שפה חזותית וטקסטואלית ועוד. כל אלה מבטאים את האופי של העסק, מה הוא משדר ואיזה סיפור עומד מאחוריו. מיתוג נכון יכול לגרום ללקוחות שלנו לחוש הזדהות, לחדד את המסר אותו אנו מעוניינים לשדר ולהבליט אותנו אל מול המתחרים שלנו.

לחצו כאן לצפייה בסרטון של סיימון סינק, המסביר איך ארגונים מעוררים השראה ופעולה.





40 צפיות0 תגובות

Comments


Menu
bottom of page