top of page

12 | יחסי ציבור

מסך ראשישיווקערוצי השיווק ⬅ 12 | יחסי ציבור

 

יחסי ציבור הם לא ערוץ שיווק, אלא משהו שאנו שואפים לעשות בכל ערוצי השיווק האפשריים השונים. ביחסי ציבור, אנו מנסים להעלות לקהל היעד שלנו את המודעות לגבי העסק שלנו, הסיפור שלנו והמוצר או השירות שאנו מציעים. לעומת שיווק שנעשה באופן ממומן וממוקד, יחסי ציבור יכולים להתנהל בכל פלטפורמה אפשרית, והם גם אינם צריכים להיות בתשלום. למשל, בעלת קונדיטוריה שאופה עוגות בצורות מיוחדות ומוזמנת לתוכנית בוקר בערוץ טלוויזיה לספר על זה, עושה לעצמה יחסי ציבור ומעלה את החשיפה לעסק שלה ללא עלות בכלל. יחסי הציבור יכולים לקרות גם מבלי להתכוון, אם נניח וקרה מקרה מיוחד בו בקונדיטוריה שלה אדם מפורסם הגיע ושיתף את זה ברשתות החברתיות שלו, או שאולי בעלת הקונדיטוריה ביצעה תרומה של קינוחים לאנשים נזקקים, וכך הופיעה בתוכנית חדשות. אלו דברים שמעניקים לקונדיטוריה גם פרסום וגם יחסי ציבור חיוביים, מבלי להשקיע משאבים. אך, יחסי ציבור יכולים גם להזיק לעסק אם הם רעים ושליליים. נניח ואותה בעלת קונדיטוריה הגישה בטעות עוגה חלבית לילד עם רגישות ללקטוז, ובעקבות המקרה הקונדיטוריה שלה פורסמה לרעה ברשתות החברתיות.

אנחנו צריכים לזכור שלעומת שיווק ממומן, בו יש לנו שליטה יותר ברורה בתוכן ובמינון שאנו מגדירים, יחסי ציבור מתרחשים בכל רגע, גם כאשר אנחנו מדברים עם מכרים על העסק שלנו כחלק משיחת חולין. אנו מבצעים למעשה יחסי ציבור בכל פעולה של העסק, עם ובלי כוונה, כמו למשל העסקה של אוכלוסיות עם מוגבלות או במצוקה, או אפילו בהנחת קערת מים לשתייה לכלבים מחוץ לחנות שלנו. יחסי ציבור הם חשובים, כמו שהסיפור של העסק חשוב. אנשים נוטים לקנות יותר מעסקים שיש להם תדמית חיובית בעיניהם, ותפקידינו הוא לייצר ולשמר את התדמית החיובית בכל רגע.

כמה טיפים ליחסי ציבור נכונים שאפשר לבצע באופן עצמאי:

  • תתעדו את הפעילות העסקית שלכם – אם עץ נפל ביער, האם הוא באמת נפל? או במקרה שלכם, אם ביצעתם משהו גדול ומעניין בעסק אבל אף אחד לא ידע עליו, האם הוא באמת קרה? תספרו על דברים שעשיתם, צלמו תמונות, העלו פוסטים לרשתות החברתיות ושלחו לחברים ומשפחה כל דבר שקורה בעסק. זה יעזור לכם ליצור "תנועה" חיובית לעסק שלכם, ועניין בקרב קהלים רחבים יותר.

  • תהיו היחצ"נים של עצמכם – האם כל האנשים בחיים שלכם יודעים מה אתם עושים, אבל בדיוק מה אתם עושים? ספרו על הפעילות העסקית שלכם במפגשים חברתיים והזדמנויות מתאימות, גם אם זה מרגיש לכם "לא רלוונטי" לאנשים. לכו תדעו, אולי יזדקקו לשירותים כמו שלכם בהמשך ויזכרו אתכם.

  • תשתמשו באנשים הקרובים לכם כ"סוכני פרסום" – מרבית האנשים שמחפשים זוגיות או עבודה, מספרים שהצליחו למצוא אחת ברגע ששיתפו את הסובבים שלהם שהפיצו את הבשורה וביצעו חיבורים וקישורים בין אנשים שהם מכירים. הדבר הזה עובד גם עבור פרסום העסק, כשהמכרים שלכם יכולים להרחיב את טווח ההיכרות האישית עם העסק. לכן, אל תחששו ותבקשו מהם לשתף, לפרסם, להגיב לפרסומי תוכן ולהמליץ עליכם בפלטפורמות השונות.




9 צפיות0 תגובות

Comments


Menu
bottom of page