top of page

11 | שיווק במסחר מקוון

מסך ראשישיווקערוצי השיווק ⬅ 11 | שיווק במסחר מקוון

 

eBay


אחת מחברות המסחר המקוון הוותיקות והמובילות בעולם. באתר של איביי ניתן לבצע קניות ממוכרים פרטיים לצד קניות מעסקים שמפרסמים את מוצריהם באיביי, כאשר כל מוצר אפשרי למכירה. כיום מיליוני אנשים בעולם מתפרנסים מאיביי על בסיס קבוע ומייצרים הכנסה מלאה מהשימוש בפלטפורמה. רק בישראל מדווחים על 10,000 מוכרים פעילים שממש מצליחים לייצר משכורות קבועות מהשימוש באיביי בלבד. פרסום המוצרים באיביי הוא חינם, כאשר הפלטפורמה לוקחת עמלה על כל רכישה שנעשית דרכה. בנוסף, הפלטפורמה מציעה "כלי ניהול קידומים" בתשלום, שמאפשר לכם להגדיל את החשיפה של המוצרים שלכם ללקוחות פוטנציאליים. כאשר תירשמו לאיביי, תראו שיש שתי אפשרויות לניהול המכירות – ניהול עצמי ("sell it myself") וניהול של הפלטפורמה ("sell it for me"), שכמובן עולה בהתאם, וכך תוכלו לבחור אם לעשות זאת עצמאית ובצורה זולה יותר, או דרך האתר על "טייס אוטומטי".

למי מתאים להשתמש ב-eBay? כל מי שיש לו מוצרים למכירה, חשבון פייפאל והכי חשוב – אפשרות לבצע מערך משלוחים. eBay מבצעת את התיווך בין הלקוחות למוצר שלכם, אך היא איננה אחראית על העברת המוצר ללקוח.


Amazon

אמזון נחשבת לחברת המסחר המקוון המובילה בעולם מבחינת היקף ההכנסות ונתח השוק שלה. אמזון החלה את דרכה ב-1994 כאתר שמתמחה במכירת ספרים אונליין ובעקבות הצלחתה המסחררת כיום היא מוכרת פחות או יותר את כל סוגי המוצרים שאפשר להעלות על הדעת. כל אחד יכול לפתוח "חנות" באמזון ולמכור דרכה. היתרון של פתיחת חנות דווקא באמזון הוא שאת מלאי המוצרים שלכם אפשר להחזיק במחסנים של אמזון לאחר שמזמינים אותם מהספק, כאשר אמזון תבצע את המשלוחים ותדאג לכל הלוגיסטיקה סביב זה, כמו החזרות של מוצרים. כך בעצם מרוויחים פעמיים - לא צריך לפתוח חנות אינטרנטית עצמאית שדורשת השקעה כספית וטכנית, ולא צריך לנהל מלאי מוצרים לבד. מודל זה נקרא FBA או Fulfilled by Amazon והוא מצוין עבור מי שיש לו תקציב קטן יחסית ורק מתחיל לסחור באמזון.

למי מתאים להשתמש ב-Amazon? כל מי שמעוניין למכור מוצרים דרך האינטרנט, ולשלם לאמזון עבור סיפוק המוצרים ושליחתם. פלטפורמה זו אינה מתאימה למי שמוכר מוצרים ייחודיים, בעבודת יד או ביבוא אישי, שאינם ניתנים להשגה אצל ספקי אמזון.

Affiliate Marketing: שיווק שותפים

שיווק שותפים הינה שיטה בה עסק מוצא עסק אחר שיפעל כשותף עסקי שלו. בשיטה זו, אתם כבעלי עסק למעשה משלמים תגמול כספי לשותף, עבור כל מכירה שהאתר שלו הוביל אליה. הרעיון הוא פשוט, מדובר בשיטה בה כולם מרוויחים בכך שבעל אתר אינטרנט מסכים לפרסם בתוכו את העסק שלכם והוא גובה מכם תשלום רק על מכירות שהתבצעו בפועל והגיעו דרך האתר שלו. בכך, המשווקים השותפים מרוויחים עמלה על כל מכירה ולכן מתאמצים להביא אליכם לקוחות, ואתם כבעלי עסק מעבירים את נטל השיווק לשותף שעושה זאת בשבילכם, ומשאיר אתכם לדאוג רק לאספקת המוצר או השירות שאתם מציעים. כך למשל, בעלת עסק לטיפולים קוסמטיים מוצאת כשותף בעל אתר שפונה לקהל היעד שלה. הוא מפרסם את המודעה שלה בחינם, ומקבל עמלה על כל לחיצה או מכירה שבוצעה ממודעת הפרסום באתרו.

למי מתאים להשתמש בשיווק שותפים? כל מי שרוצה לשווק את המוצר או השירות שהוא מציע בצורה זולה ונטולת מאמץ, אך מוכן "לשחרר שליטה" ולתת למישהו חיצוני לנהל את השיווק ללא יכולת לבצע מעקב צמוד.




6 צפיות0 תגובות

Kommentare


Menu
bottom of page