top of page

15 | כמה השיווק צריך לעלות בכלל?

מסך ראשישיווקמדידת אפקטיביות השיווק ⬅ 15 | כמה השיווק צריך לעלות בכלל?


הוצאת כסף על שיווק היא הכרחית, אבל צריכה להיות מחושבת

 

חישוב עלויות השיווק


לאחר שהבנו מה חשוב למדוד, בואו נבין את עלויות השיווק ואיך ניתן להבין אם עלויות אלה משתלמות לנו:

ברשתות רבות אופן התמחור הינו לפי מודל Pay Per Click (PPC) לפיו אנו משלמים רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שפרסמנו. עלות פרסום במודל PPC נע בין אגורות בודדות ל1.5 ₪ בממוצע עבור קליק אחד.

חשוב להבין, מטרת הרשתות החברתיות היא למשוך את החברים בה, ולכן, פייסבוק למשל מתגמלת עסקים שמבצעים פרסומים מושכים וטובים לקהל היעד וזו למעשה הסיבה להבדלים בתמחור ה PPC. כלומר, ככל שהמודעה תהיה יותר מעניינת ואטרקטיבית ותוביל לקליקים רבים, כך המחיר לכל קליק (PPC) ירד.

עלות הכניסה לאתר חיצוני כמו אתר העסק שלנו לעומת זאת יכולה להיות גבוהה יותר ברשתות ולנוע בין 2-5 ₪ לכל כניסה לאתר.

ואם שאלתם מה הסיבה? אנשים מעדיפים להמשיך לגלוש באותה הרשת ולהימנע ממעבר לאתר נפרד, כך שפחות משתמשים נוטים להקליק ולכן המחיר עולה בהתאם.

חשוב שנבצע מעקב ורישום של כלל הוצאות השיווק שלנו. קמפיין חד פעמי, תשלום חודשי לאתר, פרסום ברשת חברתית או קידום האתר. מעקב אחר ההוצאות בשילוב מדדים נוספים ינחה אותנו בקבלת החלטות ודיוק האסטרטגיה השיווקית שלנו.



- כמה בפועל עלה לנו כל ליד: חישוב נעשה ע"י חילוק של סה"כ ההוצאות בסה"כ כמות הלידים שהגיעו, בין אם הובילו בסוף למכירה או לא ונקבל את ה- CPL- Cost Per Lead עלות לכל ליד.





- כמה עלתה לנו בפועל כל מכירה- את החישוב נעשה ע"י חילוק סה"כ ההוצאות במספר המכירות שהתבצעו בפועל. CPA- Cost Per Acquisition




חשוב לזכור! הוצאות השיווק של כל עסק חדש או עסק שלא היה פעיל דיגיטלית הרבה זמן יהיו גבוהות יותר בהתחלה. לכן, נבצע מדידה מקיפה להוצאות השיווק בכל ערוץ למול ההכנסות ממנו כבר בשלבים הראשונים של העסק. זאת בכדי לבנות תוכנית שיווקית יעילה.




16 צפיות0 תגובות

Comments


Menu
bottom of page