top of page

4 | המשפך השיווקי

מסך ראשישיווקאסטרטגיה שיווקית ⬅ 4 | המשפך השיווקי


השיטה שלנו לתכנן בצורה פשוטה את השיווק

 

המשפך השיווקי עוזר לנו להגדיר את הדרך אותה עובר הלקוח הפוטנציאלי מרגע החשיפה למוצר או לשירות שלנו ועד לשלב האחרון- בו הוא מבצע רכישה.

לאחר שמיקדנו את קהל היעד שלנו והגדרנו את מאפייניו נוכל להתאים עבורו את פעולות השיווק האפקטיביות ביותר ולדייק את התוכן והמסר הנדרש בכל שלב.

המשפך השיווקי מורכב מ-4 שלבים והסיבה שכך הוא נקרא נובעת מהמבנה שלו- בשלב הראשון ישנה כמות גדולה של לקוחות פוטנציאלים ומשלב לשלב, ככל שמתקדמים בתהליך הרכישה, כמות הלקוחות הפוטנציאלים יורדת כך שלא כל מי שנחשף אלינו בשלב הראשון, יעבור את כלל השלבים ויגיע לשלב האחרון – שלב הרכישה.



שלבי המשפך:


השלב הראשוןהחשיפה: ההיכרות הראשונית של הלקוח הפוטנציאלי עם קיומו של המוצר או השירות. בשלב זה נרצה להיות בתודעה שלו ושימשיך איתנו לשלבים הבאים. נעשה זאת ע"י כתיבת תוכן מסקרן, שימוש בתמונות או סרטונים, קידום האתר שלנו כך שיופיע במיקום גבוה בעת החיפוש בגוגל, שימוש במילות מפתח אפקטיביות ומותאמות לקהל הלקוחות הפוטנציאליים ועוד.


השלב השניעניין: לאחר שהצלחנו לעורר את הסקרנות, הלקוח הפוטנציאלי מביע עניין במוצר או השירות שלנו. בשלב זה הוא כבר יודע לרוב מה הוא מחפש, ולכן רצוי שהוא ימצא בקלות מידע על המוצר או השירות שלנו באתר או ברשתות החברתיות. יצירת עניין יכולה להיווצר מפרסום תוכן מעמיד יותר על המוצר ויתרונותיו, הצגת לקוחות מרוצים המספרים על ערך המוצר, הבלטת היתרון היחסי שלנו על פני המתחרים ועוד.


השלב השלישיהרצון: לאחר שהלקוח קיבל את המידע הרלוונטי לו, הוא בשל לקבלת ההחלטה. משך שלב זה עשוי להשתנות בהתאם למורכבות העסקה. ישנן עסקאות פשוטות יותר המצריכות זמן קצר כמו רכישת תיק, לעומת כאלה הנמשכות זמן רב כמו בתהליך רכישה של רכב או דירה.

בשלב זה, ובהתאם למוצר, יהיה יעיל להזמין את הגולשים ליצור עימנו קשר לקבלת פרטים נוספים או להוביל למכירה.


השלב הרביעיהרכישה: המאני טיים. הלקוח רוצה את המוצר ומבצע את מה שכיוונו אליו מלכתחילה- תשלום ורכישת המוצר או השירות. מטרת השלב היא שהלקוח יבצע את הרכישה בצורה נוחה ויקבל את כל הפרטים הרלוונטיים עבורו (לדוג'- בכמה חויב, מהו מועד האספקה, טלפון ליצירת קשר) ויהיה שבע רצון.

שימו לב, עסקים רבים נוטים להתמקד בשלב זה ולבחור בפעולות המקדמות מכירה מיידית ללא התייחסות לשלבים הקודמים. זכרו שלקוחות רבים מעוניינים לקבל מידע, להבין מה המוצר אותו ירכשו או בכלל לבדוק מה אנו מציעים ביחס למחיר. לכן, חשוב שנבנה משפך שיווקי שייתן את המענה ללקוחות פוטנציאלים שמגיעים לעיתים עם ידע וצרכים משתנים.





25 צפיות0 תגובות

Comentarios


Menu
bottom of page