top of page

4 | דיגיטלזציה וטכנולוגיה במכירות

מסך ראשימכירותמכירה בעולם החדש ⬅ 4 | דיגיטלזציה וטכנולוגיה במכירות


היתרונות בשימוש בכלים דיגיטליים

 

בעידן הדיגיטלי הנוכחי, כולנו מבלים זמן רב בצפייה במסכים, מעבירים את זמננו בגלילה ברשתות

החברתיות וצורכים תוכן דיגיטלי מגוון שמוצא את דרכו אלינו לעיתים בלי שנתאמץ. כבעלי עסקים חשוב שנכיר ונבין איך אנחנו יכולים לנצל לטובתנו את כל "השפע" הזה. כדי להתחיל, חשוב להבין "למה דווקא שיווק דיגיטלי?" או מה היתרונות בשימוש בכלים דיגיטליים?


  • העולם בלחיצת כפתור (הגדלת הטווח)- קל יותר להגיע לקהל לקוחות רחב במהירות יחסית.

  • מסע משותף (נגישות) - כלים דיגיטליים עוזרים להישאר נגישים ומעורבים יותר ולשמור על קשר רציף עם הלקוחות.

  • מבט מלמעלה (בקרה) -  תהליכי בקרה ומעקב על תהליך המכירה הופכים יעילים, מהירים ומדויקים יותר.

  • צעד קדימה - זיהוי מהיר ומדויק של נקודות לשימור ולשיפור בתהליך המכירה, מאפשר לכם להישאר "גמישים" ולהתאים את המוצר שלכם למגמות העיקריות בשוק. חדשנות זה שם המשחק!

 

אחרי שהבנתם את יתרונות השיווק דיגיטלי, בואו נכיר ערוצים דיגיטליים עיקריים שיעזרו לכם לשווק את העסק שלכם לקהל לקוחות רחב:

  • רשתות חברתיות – הפעילו קמפיינים שיווקיים ב: פייסבוק, אינסטגרם, לינקאדין. תוכלו להעלות תכנים רלוונטיים, לפרסם מבצעים ואפילו לבנות דפי קהילות שם תוכלו לשתף תוכן שיווקי שלכם.

  • ניוזלטר או ״רשימת תפוצה״ –  שמרו על קשר עם לקוחות פוטנציאליים ומנויים באמצעות שליחת מיילים ללקוחות שנרשמו לרשימת התפוצה שלכם. כך תוכלו לעדכן לקוחות בנוגע למבצעים ומוצרים חדשים, לפרסם עדכונים בנוגע לפרויקטים חדשים שמתבצעים בחברה וליצור אמון וקירבה בין המותג ללקוחות.

  • אתר מקצועי וחנות מקוונת – חשוב שלעסק שלכם יהיה אתר מקצועי שבו ניתן למצוא את כל המידע על השירותים שאתם מציעים, דרכים ליצירת קשר, תכנים מקצועיים ועוד. בנוסף תוכלו לפתוח חנות מקוונת שתאפשר לכם ליצור מוצרים ושירותים אונליין במהירות ובקלות.

  • קידום ממומן – PPC (Pay Per Click) – השתמשו בפלטפורמות חיפוש דיגיטליות לפרסום העסק שלכם. בשיטה זו תשלמו לפלטפורמת מנוע החיפוש רק כאשר לקוח מקליק על המודעה שפרסמתם.

  • קידום אורגני – SEO (Search Engine Optimazation) – זהו תהליך של שיפור דירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש בפלטפורמה דיגיטלית. תוכלו לשלם לגוגל (לדוגמה) כל חודש, כדי שיבצעו עבורכם קידום אורגני וכך תעלה הסבירות שהאתר שלכם יופיע ראשון כאשר אדם מחפש מוצר או שירות התואמים למוצר שלכם.



כעת, נסקור כמה כלים "חמים" בעולם השיווק הדיגיטלי, שיעזרו לכם לשמור על יתרון תמידי.


בינה מלאכותית גנרטיבית (AI) – הבינה המלאכותית מסוגלת לנתח כמויות עצומות של נתונים, ללמוד דפוסים ומגמות של לקוחות ולמעשה על ידי מינוף אלגוריתמים מתקדמים ומודלים של למידת מכונה, מציעה מגוון רחב של יכולות כדי לשפר כל שלב בתהליך השיווק הדיגיטלי. שימוש בכלי AI מגוונים יאפשר לכם להתאים וליצור תכנים שיווקיים איכותיים יותר המתאימים לקהל הלקוחות שלכם. זה הזמן לחקור את התחום.

 

תוכן גולשים UGC (User Generated Content) – תוכן גולשים היא אסטרטגיה שיווקית בה הצרכנים עצמם מייצרים תוכן שקשור למותג כאשר אין להם קשר למותג, והם אינם מקבלים תמורה ישירה על הפרסומים.

התוכן המשותף יכול להיות באמצעות שיתוף פוסטים, תיוגים והאשטגים במדיות החברתיות השונות, הוספת ביקורות באתר, סרטוני המלצות על המוצרים וכל מה שבעצם מערב את המותגים, אבל ללא שליטה או הכוונה מצידם.

לתוכן גולשים ישנה השפעה רבה על דעת הקהל ותוכן "תומך" יקדם את מאמצי השיווק שלכם. שתפו באתר שלכם, ברשתות החברתיות ובקהילות שלכם תוכן גולשים – בקשו מגולשים לדרג, להמליץ, לתאר את החוויה שלהם מהשירות או המוצר שלכם. ניתן למשל לייצר עמוד ייעודי באתר שמסביר לגולשים איך הם יכולים לשתף את התוכן שלהם, לייצר תחרויות, אתגרים, ולהגריל מתנות, פרסים ותמריצים כדי לעודד את השתתפות הצרכנים בקמפיין. בעזרת תוכן גולשים תוכלו לייצר מעורבות של הקהל שלכם, לבנות מערכת של יחסי אמון וכל זאת בתקציב יחסית נמוך.

 

חיפוש קולי – יותר ויותר גולשים משתמשים באפשרות "החיפוש קולי" במקום להקליד, אם זה בזמן נהיגה או אם זה הדור הצעיר שמעדיף את ההקלטה על חוויית ההקלדה שמצריכה מאמץ גדול יותר. השאילתות של החיפוש הקולי נוטות להיות דיבוריות יותר וקרובות יותר לשפה טבעית ולכן הן גם ארוכות יותר ובעלות ניואנסים רבים יותר. יש כמה פעולות שיעזרו לכם להתכונן בהתאם כמו למשל לפתח אסטרטגיית מילות מפתח שמתאימה לאופי המשתנה של חיפושי המשתמשים או להתקין תוסף  HTMLלקידום האתר שלכם ולשיפור הנראות שלו בתוצאות החיפוש. כדאי לכם לחקור אפשרויות אלה ולהוסיפן לחבילת השיווק של העסק שלכם. תוכלו להתייעץ עם מומחה על מנת לבנות את התכנים כך שיתאימו לאופן חיפוש זה.

 


לסיכום, זכרו שעולם השיווק הדיגיטלי הוא עשיר ואינסופי, כדי להישאר רלוונטיים חשוב שתמשיכו ללמוד ולחקור. ההצלחה בידיים שלכם והאפשרויות הן אינסופיות. צאו לדרך...





8 צפיות0 תגובות

Comments


Menu
bottom of page