מסך ראשי ⬅ מנהלים כסף ⬅ מתרגלים ⬅ 4 | נעים להכיר: ביטוח לאומי, מס הכנסה, מע"מ
אל תיבהלו - הכנו לכם מדריך מקוצר
שימו לב, הטקסט הבא מיועד לבעלי עסקים חדשים.
איך מתנהלים מול ביטוח לאומי, מס הכנסה ומע"מ ומה השלבים שאי אפשר לוותר עליהם בדרך להקמת עסק?
רבים נרתעים מהתנהלות מול גופים ממשלתיים, אבל כבעלי עסקים לא נוכל להתחמק מזה - התנהלות זו היא חלק בלתי נפרד מניהול העסק שלנו.
רגע לפני שניבהל: רוב המידע שיוצג כאן יבוצע לרוב על ידי המייצגים שלנו (יועץ מס / רואה חשבון), אך כבעלי העסק, חשוב שנכיר את המושגים ונהיה בבקרה על הנעשה.
ביטוח לאומי
היחסים בינינו בעלי העסקים לבין המוסד לביטוח לאומי הם יחסי תן וקח. אנחנו משלמים לו תשלומים חודשיים, והוא בתמורה מספק כיסוי ביטוחי במקרה ונזדקק לו.
מתי אני פונה לביטוח לאומי?
בעת פתיחת עסק חדש, עלינו להודיע לביטוח לאומי על היותנו עצמאיים כך שנוכל להיות מבוטחים. איך עושים את זה? ראשית פותחים תיק בביטוח לאומי באמצעות מילוי טופס "דין וחשבון רב שנתי", אתם יכולים לעשות זאת כאן. * עם פתיחת התיק בביטוח לאומי, נתבקש להעריך את ההכנסות הצפויות לעסק. במידה וצפי ההכנסות משתנה, נוכל תמיד לתקן את המקדמות לתשלום באמצעות הדף המקושר.
כבעלי עסק, עלינו לשלם דמי ביטוח עבור העובדים. על פי חוק, עלינו לדווח באופן שוטף ולשלם את דמי הביטוח 4 פעמים בשנה: 20/04, 20/07, 20/10, 20/01 (בתום כל רבעון) תוכלו לקרוא על כך בפירוט בקישור המצורף. יש מגוון מקרים נוספים בהם נרצה לפנות לביטוח לאומי, כאן נמצאים קישורים לכל העמודים הרלוונטיים אלינו כבעלי עסק.
מס הכנסה
הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת הוא שההתנהלות מול מס הכנסה היא למעשה מול פקיד השומה באזור. בקישור זה אפשר לאתר את פקיד השומה באזורכם.
מה לי ולמס הכנסה?
כבעלי עסק, עלינו להגיש דו"ח שנתי על הכנסות. את הדו"ח מגישים עד סוף אפריל, בהתייחס לשנת המס הקודמת. *במידה וההכנסות השנתיות לא עלו על 60,000 ₪ נוכל להגיש דוח מקוצר כאן.
בכל ה-15 לחודש נדווח למס הכנסה על מחזור העסקאות ונעביר תשלום מקדמות על המס, לפי שיעור שיקבע מראש.
במידה ואנחנו מעסיקים עובדים, נפתח תיק ניכויים במשרד השומה בו מתנהל העסק. לא בטוחים במשהו? יש לכם סימני שאלה לגבי התשלומים למס הכנסה? כל התשובות נמצאות בחוברת הדיגיטלית – "דע את זכויותיך וחובותיך"
מע"מ
לפני שאתם מתחילים לקרוא, תשלומי מע"מ אינם רלוונטיים לעסקים באילת או לעוסק פטור.
אם אתם עוסק מורשה / חברה בע"מ שאינם באילת, המשיכו לקרוא.
מע"מ – מאיפה אני מתחיל?
הדיווח למע"מ הוא כל חודש או חודשיים, עד 15 יום מסוף תקופת הדיווח
את המס שנגבה במהלך השנה (17% מכל עסקה) יש להעביר לרשות המסים במסגרת הדו"ח התקופתי. יש אפשרות לקזז מהסכום אותו אנחנו צריכים לשלם, את הסכום ששילמנו בגין רכישת מוצרים ושירותים ששימשו את העסק בלבד. *עוסק פטור לא רשאי לקזז מע"מ בגין רכישת מוצרים ושירותים, משום שאינו גובה מע"מ מלקוחותיו.
עבודה מול גופים חיצוניים יכולה להיות מאתגרת, אך היא הכרחית לניהול אפקטיבי של העסק. נסו להיות מעורבים, גם בחלקים שמנוהלים על ידי יועץ מס או רואה חשבון.
* ברכיב זה נעשה שימוש בחומרים מתוך אתר ביטוח לאומי ואתרו רשות המסים בישראל *
Comments