top of page

5 | ייעול תהליך המכירה

מסך ראשימכירותמכירה בעולם החדש ⬅ 5 | ייעול תהליך המכירה


גיבוש אסטרטגיית מכירות מנצחת, ועוד

 

להיות בעלי עסקים, בעידן הטכנולוגי הנוכחי, זוהי משימה לא פשוטה. כולנו "חשופים" לכמויות עצומות של מידע. בכל פעם שאנחנו גוללים ברשת, קופצות לנו "עשרות" פרסומות ולעיתים נדמה שאי אפשר להתחמק "ממתקפת" השיווק הבלתי פוסקת. חוויה זו מוכרת לנו כלקוחות ולעיתים היא יכולה להיות צורמת ומציפה. אז מה בסופו של דבר גורם לנו להקליק על מודעה? מה מושך את הלקוחות בימינו? ואיך כבעלי עסקים אתם יכולים לבלוט בשטח ולמשוך את הלקוחות הנכונים?



אלו הן נקודות המפתח החשובות בבניית תהליך מכירות יעיל:



התחילו בגיבוש אסטרטגיית מכירות מנצחת:


  • הגדירו יעדי שיווק ברורים - לטווח הרחוק ולטווח הקצר.

  • הכירו את קהל היעד שלכם – חשבו איך המוצר שלכם יכול לעזור להם, באילו ערוצים הם משתמשים, לאיזה מסרים הם מגיבים, מה הגילאים שלהם, הרקע האישי שלהם ומהי הדרך הטובה ביותר להגיע אליהם?

  • ספרו את הסיפור של העסק שלכם – מה מייחד אתכם לעומת המתחרים? מה הערך שאתם מציעים?

  • הגדירו את תהליך המכירה שלכם – רשמו מה כוללים כל השלבים של תהליך מכירה מוצלח מבחינתכם ובצעו חלוקת תפקידים ברורה של מי מבצע מה?

  • הגדירו תוכנית שיווק ואת כלי השיווק המתאימים– האם אתם מתמקדים בשיווק דיגיטלי, טלפוני, פרונטלי או שילוב של כל אלה? במידת הצורך גייסו והכשירו כוח אדם מתאים שיוכל לתרום לכם מניסיונו.



לאחר שסיימתם בבניית אסטרטגיית מכירות טובה ומהודקת, כדאי לשים דגש על הנושאים הבאים:


  • השתמשו בכלים טכנולוגיים – על מנת לחסוך בזמן, במשאבים, לייעל תהליכי בקרה ושליפת נתונים וכמובן להתאים אישית את תכני השיווק לצרכי הלקוחות שלכם.

  • בצעו בקרה מתמדת – ערכו ניתוח נתונים באופן שוטף ובססו את ההחלטות שלכם על סמך מידע

  • מהימן על מנת לזהות חסמים, צווארי בקבוק ולהגדיר תהליכים לשיפור.

  • שפרו וטייבו את תהליך המכירה – לאחר שזיהיתם חסמים, מפו את הפתרונות המתאימים, הגדירו מחדש את תהליך המכירה והכשירו בהתאם את הצוותים.

  • התמקדו בלקוחות שלכם – זכרו שהלקוחות שלכם מחפשים פתרון לבעיה או חוסר שקיים בחייהם. למדו על הלקוחות שלכם, הבינו מה הצרכים שלכם והתאימו את דרך השיווק שלכם ללקוח הספציפי. אל תציעו להם את כל המוצרים שלכם, התאימו להם את "החליפה" הייחודית להם, כך יגדלו הסיכויים שלכם "לסגור עסקה" ותרכשו את אמונם. זכרו שהלקוח הוא המרכז. לקוח מרוצה הוא לקוח שיחזור וימליץ לאחרים. העדיפו את שביעות הרצון של הלקוחות שלכם מעל הכל ומכאן השמיים הם הגבול.




לסיכום, כדי לייעל את תהליך המכירה שלכם, תצטרכו להישאר מדויקים, פעילים ולנוע קדימה.עסק טוב נמדד ביכולתו לגלות גמישות, להתפתח ולהתאים את המענים שלו לצרכי הלקוחות והשוק באופן כללי ובעיקר בזמני משבר או מלחמה. יצירתיות ומוטיבציה הם אלה שיובילו אתכם קדימה בהגשמת היעדים שלכם, גם בזמנים מורכבים.


בהצלחה!





6 צפיות0 תגובות

Kommentare


Menu
bottom of page